Inkluderende mål: Stasism og IFCPF på vei til å revolusjonere CP-fotball

Vi er svært glade for nå å kunngjøre vårt samarbeid med International Federation of CP Football (IFCPF). Dette banebrytende partnerskapet sikter mot å fremme inklusjon og muligheter for personer med cerebral parese og relaterte nevrologiske tilstander. Som den første globale, sosiale nettbaserte plattformen som tilbyr terapeutiske fysiske videospill, evalueringer, øvelser og virtuelle personlige trenere spesielt utformet for personer med cerebral parese, er vi begeistret for å anvende vår ekspertise og unike plattform for å forbedre deltakelsen i fotballaktiviteter, både online og i person.

Dette samarbeidsinitiativet er også drevet av et mål om å revolusjonere klassifiseringsprosessen til IFCPF, ved å dra nytte av Stasism sine innovative teknologiske løsninger for kvantifisering av variabler og generering av nøyaktige klassifiseringsdata. Stasism gir et robust fundament for informert og korrekt beslutningstaking ved klassifisering av atleter.

Dette samarbeidet forener også to organisasjoner med en felles visjon om inkludering og muligheter for personer med Cerebral Parese. IFCPF er det globale styringsorganet for CP Football og Frame Football, og samarbeider med flere fotballorganisasjoner som Para Football, Asian Football Confederation (AFC) og Union of European Football Associations (UEFA). De har også et samarbeid med paralympiske organisasjoner som International Paralympic Committee (IPC), Americas Paralympic Committee (APC), Asian Paralympic Committee og European Paralympic Committee (EPC).

Ved å samarbeide tett med IFCPF og deres partnere, bidrar vi til å fjerne hindringer for fysisk aktivitet og fremmer en mer inkluderende verden. Dette partnerskapet har som mål å transformere hvordan personer med CP engasjerer seg i fysisk aktivitet ved å utvikle innovative metoder for engasjement og skape nye muligheter for fysisk aktivitet, inkludering og vekst.

"Hos Stasism er vi overbevist om at alle fortjener å utfolde og utvikle seg, uavhengig av fysiske begrensninger", uttalte Kjetil Helland, administrerende direktør for Stasism. "Det er derfor vi er stolte av å samarbeide med IFCPF for å skape enda større muligheter for personer med Cerebral Parese. Plattformen vår tilbyr en unik måte for personer med CP å oppleve gleden ved fysisk aktivitet gjennom videospill, trygt hjemmefra. Sammen med IFCPF, gleder vi oss til å gjøre en positiv forskjell i livene til mange flere personer med CP rundt om i verden."

Sam Turner, administrerende direktør/generalsekretær i IFCPF, bemerket: "Vi er begeistret for å samarbeide med Stasism og utforske potensialet i denne innovative plattformen for å øke deltakelsen og fremme inkludering i CP Football-aktiviteter. Dette samarbeidet vil innføre nye og innovative metoder for å engasjere personer med CP i fysisk aktivitet, både personlig og online."

Vi kunne ikke vært mer enige. Dette partnerskapet markerer et betydelig fremskritt mot en mer inkluderende verden for personer med cerebral parese og relaterte nevrologiske tilstander. Vi ser med spenning frem til å samarbeide med IFCPF og deres partnere for å nå ut til flere personer med CP og gi dem større muligheter til å delta i fysisk aktivitet. Sammen setter vi en ny standard for CP-fotball og bringer fordelene ved fysisk aktivitet til mange flere personer med CP.